עורך דין לחדלות פירעון בירושלים

עורך דין לחדלות פירעון בירושלים (כמובן שאין חשיבות פרקטית למיקום הגיאוגרפי של עורך הדין ובמחלקת חדלות הפירעון של המשרד ישנם עורכי דין המעניקים שירות בחלק ניכר מהמחוזות בארץ- עורך דין לחדלות פירעון במעלה אדומים, עורך דין לחדלות פירעון במודיעין, עורך דין לחדלות פירעון בבית שמש וכו') הוא עורך דין המתמחה בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ו/או בהסדרי נושים לפי חלק י' לחוק חדלות פירעון המאפשר לחייבים להביא לאישורו של בית המשפט הצעות להסדרי חוב מבלי להיקלע ולפתוח הליכי חדלות פירעון מלאים.

ככלל, הליך חדלות פירעון אמור להימשך כארבע שנים כאשר החוק עצמו קובע שתי תקופות עיקריות: 

התקופה הראשונה מכונה תקופת הביניים והיא נמשכת כשנה. תחילתה של תקופת הביניים הוא במתן הצו לפתיחת הליכים (מה שכונה צו כינוס בהליכי פשיטת רגל) והיא מסתיימת כאשר עורך הדין לחדלות פירעון מופיע עם החייב בדיון בפני בית המשפט בצו לשיקום כלכלי מתוך מטרה לקבל את הצו ולהתחיל את תקופת השיקום הכלכלי. 

עורך דין לחדלות פירעון בירושלים

במהלך תקופת הביניים שהיא למעשה התקופה העיקרית והאינטנסיבית ביותר בהליך חדלות פירעון, מתקיימים רוב ההליכים המשפטיים- חקירה / בירור בפני הנאמן, השלמות מסמכים, בירורים מול הרשויות, בחינת מצבת הנכסים הפיזיים והסוציאליים של החייב ועוד.   

התקופה השנייה מכונה תקופת השיקום הכלכלי והיא נמשכת, ככלל, שלוש שנים. יובהר כי לשון החוק קובעת את פרק הזמן בו תימשך תקופת השיקום הכלכלי אולם לבית המשפט ישנו שיקול דעת אם להאריך, או לקצר, את תקופת השיקום הכלכלי בהתאם לנסיבותיו האישיות של כל חייב ולאופן בו יצר את חובותיו והתנהל במהלך ההליך. 

צרו קשר עם עו"ד שלומי ברדוגו

דילוג לתוכן